Engelli Gencin Okuması İçin İlçe Halkı Seferber Oldu

| 0 yorum

Kütahya'nın Simav ilçesinde, Öreyler İlköğretim Okulu'ndan bu yıl mezun olduktan sonra eğitim hayatına devam etmek için Ticaret Meslek Lisesi'ne kayıt yaptıran doğuştan yürüme engelli diyabet hastası öğrencinin okuma azmi görenleri hayrete düşürüyor. 

15 yaşındaki Davut Taşkın'ın okuyup kendisini ve asgari ücretle çalışan ailesinin geçimini sağlamak için verdiği mücadele, Kaymakam Yüksel Ünal başta olmak üzere Öreğler Belediye Başkanı Özden Akçay ve belde halkının da dikkatini çekti. Belediye Başkanı Akçay, Davut'un tekerlekli aracı ile rahatça gelip gidebilmesi için ailesinin oturduğu Karacan Caddesi'ni kilitli beton parke döşedi. Kaymakam Ünal, Ticaret Meslek Lisesi'nde engelliler için bulunmayan rampa ile özel tuvalet yapımı için kolları sıvadı. Belde halkı da Öreğler Belediyesi'nde asgari ücretle çalışan Davut'un babası Mustafa ile iki çocuk annesi Asiye'ye maddi manevi destek sağlamak için adeta seferber oldu. 

Kendisi için yapılanlar karşısında duygulandığını ifade eden doğuştan yürüme engelli Davut Taşkın, "Kafama koydum. Okuyup bilgisayar mühendisi olacağım. Arkadaşlarım engel olmaya çalışsalar da onları dinlemeyip tahsilimi sonuna kadar sürdüreceğim" dedi. 

Yürüme engelinin yanı sıra yakalandığı diyabet hastalığı yüzünden günde 4 kez ünsilin tedavisi gören Davut, "Kaymakam amcamın benim için okula engelli rampası ve özel tuvalet yaptırdığını duydum. Çok duygulandım. Kendisine minnettarım. Ayrıca belediye başkanımız da evimizin bulunduğu caddeyi kilitli beton parke taşı ile döşedi. Engelli aracımı şimdi daha rahat kullanabiliyorum. Ancak devletimden başka bir isteğim var. Hem akülü bir araç istiyorum hem de beni okula götürmek için almaya gelecek servis aracının evimize kadar gelmesini ve okul sonrası beni bırakmasını rica ediyorum. Çünkü yürüyemiyorum" dedi. 

Davut'un annesi Asiye Taşkın, "Okumak isteyen oğlumu gerekirse sırtımda taşırım" derken, baba Mustafa Taşkın, "Oğlum okumak için engelleri kaldırıyor. Bize de destek vermek düşüyor" dedi. 

Belediye Başkanı Özden Akçay da, "Okumak isteyen Davut'a sonuna kadar destek vereceğiz" dedi. 

Davut elektronik ortamda kayıt yaptırdığı Ticaret Meslek Lisesi'ni çok merak ettiğini ve okula başlayacağı 17 Eylül 2012 Pazartesi gününü iple çektiğini kaydetti. - KÜTAHYA

0 yorum:

Yorum Gönder