Tavşanlı'daki Yangından Geriye Köylünün El Arabası Kaldı

| 0 yorum

Kütahya'nın Tavşanlı ilçesine bağlı Çayıroluk köyünde dün çıkan yangın, rüzgarın da etkisi ile gece yarısı kontrol altına alınabildi. Yangın sonrasında bugün de soğutma çalışmaları devam etti. Yer yer alevlerin çıktığı bölgede bulunan Kütahya Orman Bölge Müdürlüğü'ne ait ekipler müdahale etti. 

Yangın sonrasında 2 katlı evi, ahırı ve samanlığı yandığını ifade eden İsa Dinç isimli vatandaş, "Benim birşeyim kalmadı. Bir tek el arabam kaldı onu da götürüyorum. Köyle bağlantım bir kütüğüm kaldı. Yapacak birşeyim de kalmdı. Komşularımdan da evi, damı yananlar var. Memleketi terk ediyorum. Tekrar döner miyim, dönmez miyim bilemem. Devlet yardım edip tekrar yaptırırsa yaptıracağım. Eğer devlet sahip çıkmazsa yaptırmaya gücüm yok." dedi. 

"EN ÇOK DOĞAYA ÜZÜLÜYORUM" 

Çayıroluk köyünde doğduğu günden beri hiç ayrılmadığını ifade eden 58 yaşındaki Musa Çelik ise rüzgarın da etkisi ile alevlerin köye geldiğini, yanan evine değil, ağaçların yanarak yok olmasına üzüldüğünü söyledi. 22 yıldır fiziksel engelli olan Çelik, doğanın tahrip olmasına üzüldüğünü ifade etti. Musa Çelik, devletin bütün imkanları ile çalıştığına dikkat çekerek, şunları kaydetti: 

"Burada doğdum büyüdüm. Yangının çıkışı hakkında herhanghi bir bilgim yok. Rüzgarın etkisi ile köye geldi alevler. Yetkililer bizi yangın esnasında içeriye almadılar. Gidecek başka yerimiz olmadığı için buraya geldim. Acıyı bugün hissettik. Söylentilere göre, yangının ilk çıkış yerinin Çırtak mevkii olduğu söyleniyor. 1 dam, 1 samanlık, bir de ahırım yandı. Toplamda köyde 5 ev, 8 ahır ve samanlık yandığı söyleniyor. En çok doğaya üzülüyorum. Rüzgarın etkisi ile anızdan tutuştuğu söylendi ilk anda. Devletten gereken yardım zarar ziyan yönünde yapılmış. Devletimiz güçlü. Devlet tüm imkanları ile çalıştı. Beni en çok üzen doğanın tahrip olup ağaçların yanması. Ben dünden beri uyumadım. 22 yıldan beri felçliyim ama ağaçları bu halde gördüğüm için ağaçlara üzülüyorum. Bir can kaybı geri gelmez bir de ağaçların kaybı."

0 yorum:

Yorum Gönder