Londra-2012

| 0 yorum

Kütahya'da yetişen milli atlet Aslı Çakır Alptekin, Londra Olimpiyat Oyunları'nda 1500 metre yarı final serisinde birinci olarak yarın finalde koşmaya hak kazandı. Finalde, Türk Milli Takımı'ndan Gamze Bulut da yer alacak. 

İngiltere'nin başkenti Londra'da devam eden olimpiyatların atletizm bölümünde, dün gece, 1500 metre kadınlar yarışının iki yarı final serisinden ilkinde, Kütahya'da yetişip uluslararası alanda önemli başarılar elde eden milli atlet Alptekin, Türk Milli Takımı formasıyla piste çıktı. 

Olimpiyat Stadı'nda yapılan ve toplam 12 atletin katıldığı serinin son turuna kadar ön grupta yer alan milli atlet, son turda yaptığı atakla liderliği ele geçirdi. Temposunu çok iyi ayarlayan Alptekin, 4: 05.11'lik derecesiyle serisini ilk sırada tamamlayarak finale kaldı. 

Türk Milli Takımı'nın 1500 metredeki diğer sporcusu Gamze Bulut da ikinci seriyi 4: 01.18 ile tamamlayıp ikinci olarak finalde mücadele etme hakkını elde etti. 

Genel klasmanda Gamze Bulut ikinci, Aslı Çakır Alptekin de 11'inci oldu. 

Kadınlar 1500 metre finali, toplam 12 sporcunun katılımıyla yarın Türkiye saatiyle 22.55'te koşulacak. 

-"Bütün Türkiye'yi dualarıyla bu yarışa davet ediyoruz"- 

Yarış sonrası TRT Spor kanalına açıklama yapan Aslı Çakır Alptekin, önemli olanın seride ilk 5'e girerek finale kalmak olduğunu ve dereceyi önemsemediğini bildirdi. 

Yarışa normal tempoyla başladığını, bir ara geride kalsa da hızını artırdığını belirten Alptekin, şöyle konuştu: 

"Bu sefer elemelerdeki hataya düşmedim. Yerimi iyi kaptım ve önde gittim. Bir rakibim öne geçmek için beni itti ama buna karşılık verdim. Artık ben de bunları öğrenmeye başladım. Güzel bir yarış oldu. Önemli olan final. Artık finaldeyiz. Madalya alarak Türkiye'ye dönmeyi umuyorum. Tekrar herkesten dualarını bekliyorum. Cuma günü Türkiye saatiyle 22.55'te hep birlikte burada 1500 metre finalinde koşacağız. Bütün Türkiye'yi dualarıyla bu yarışa davet ediyoruz." 

-"Ben ya da Aslı hiç fark etmez, yeter ki bir madalya alalım"- 

Gamze Bulut da yarışta her şeyin çok güzel gittiğini dile getirerek, elinden geleni yaparak kariyerinin en iyi derecesini elde ettiğini kaydetti. 

Çok mutlu olduğunu ve Avrupa rekoru kırmayı hedeflediğini ifade eden Bulut, şunları söyledi: 

"Burada olmak benim için rüya gibi. İnanılmaz çok güzeldi. Yanımda olan herkese çok teşekkür ederim. Nasıl oldu bilmiyorum ama yarı final yarışına çıkarken çok rahattım. İlk yarıştaki heyecanım yoktu. Şimdi finalde 12 sporcu arasında yarışacak iki Türk kızıyız. Avrupa Şampiyonası'nda birinci ve ikinci olduk. Allah'ın izniyle burada da madalya almayı hedefliyoruz. Ben ya da Aslı hiç fark etmez, yeter ki bir madalya alalım."

0 yorum:

Yorum Gönder