TOKİ'ye peşkeş çekilecek...

| 0 yorum

Milliyetçi Hareket Partisi Kütahya Milletvekili Alim Işık, Kütahya Sanayi Sitesinin afet riski taşıyan bölgeler arasında yer aldığı gerekçesiyle kaldırılacağını ve bu alanın TOKİ'ye peşkeş çekileceğini iddia etti. Belediye Başkanı Mustafa İça ise bu alanın kentsel dönüşüm kapsamında kaldırılarak yeşil alan yapılabileceğini söyledi. 

"ALINAN KARAR AKLA ZİYAN BİR KARARDIR" 

MHP Kütahya Milletvekili Alim Işık, Kütahya'da faaliyet gösteren ve birçok insanımıza ekmek kapısı olan küçük sanayi sitesi Kütahya Belediyesi Meclis toplantısında MHP'li meclis üyesinin muhalefet şerhiyle ve AKP'li üyelerin tamamının kabul oyuyla afet riski taşıyan alan statüsüne sokulmuştur. Bu alanın kentsel dönüşüm kapsamında oradan kaldırılması kararı alınmış. Bu karar1-2 katlı binaların risk altında olduğu düşünülerek alınırken kentsel dönüşüm kapsamında 8-10 katlı binaların yapılması veya TOKİ alanı olarak ayrılması akla ziyan bir karardır. Bu kararı alanlar vicdanlarıyla baş başa kaldıklarında inanıyorum ki rant sevdasının altında ezileceklerdir. Eğer o alan afet riski taşıyan alan ilan edildiyse o zaman TOKİ'nin yüksek katlı binalarına müsaade edilmesin. Bu kararı alanlar Kütahya'nın menfaatini değil herhalde kendi menfaatini ön plana almışlardır. Bu karar mutlaka gözden geçirilmelidir. Bu karar alınırken Kütahya ile ve bu kararın tarafları olan hiçbir sanayi esnafıyla istişarede bulunulmadan, sivil toplum örgütlerinin düşüncesi alınmadan, yerel seçimler öncesinde, "nasılsa meclis çoğunluğu bizde" denilerek bu karar alalacele alınıp Bakanlar Kurulunun onayına sunulması Kütahya'daki yerel yönetimin görev süresince yaptığı en büyük hatalardan bir tanesi olacaktır. Bundan dönmeleri lazımdır" dedi. 

"MİLLETVEKİLİ ALİM IŞIK GELSİN BANA ÖNERİDE BULUNSUN" 

MHP Kütahya Milletvekili Alim Işık'ın değerlendirme ve iddialarına cevap veren Kütahya'nın AK Partili Belediye Başkanı Mustafa İça, "Milletvekili Alim Işık, afet riski taşıyan sanayi sitesinin kentsel dönüşüm kapsamında kaldırılmasından sonra o alana ne yapılması gerekiyorsa gelsin bana da söylesin. Ben burada yapılacak binayı tanımlamıyorum. Bakanlık 6306 sayılı riskli alanları tanımlama görevi verdi. Sayın Başbakanımızın ve Sayın Şehircilik Bakanımızın bu konudaki söylediği sözleri var. "1-2-5-10 ve 20 yıllık periyotlar halinde bu işi çözeceğiz" diyor. Kütahya'da nerenin riskli olduğu konusunda gerçekten titiz çalışma yaptık. Allah korusun bu çalışmayı yapmamış olsak, -"felaket geliyorum" demez- olası felaketlerden ben ve meclisim sorumluyuz. Ben küçük sanayiye konut yapacağım, herhangi bir yüksek bina yapacağım da demiyorum. 2008 yılında Ticaret Odamız ve sanayicilerimizle buranın değişmesi gerektiğini konuştuk. Küçük sanayi sitemizden esnaf temsilcilerimizi davet edip konuşacağız ve çözeceğiz. TOKİ'ye verilmesiyle alakası yok. Sayın vekilim gelsin bana ne yapılacağıyla ilgili öneride bulunsun" diye konuştu. 

Diğer yandan tartışma konusu olan Sanayi sitesinin akıbetinin ne olacağı ise merak konusu oldu. 

0 yorum:

Yorum Gönder