Mini Mini Birler İçin Zil Çaldı

| 0 yorum

Okula uyum çerçevesinde bu yıl ana sınıfına ve ilkokula yeni başlayacak olan minikler için ders zili çaldı. Miniklerin okuldaki ilk günlerinde heyecan üst seviyedeydi. 

İl Milli Eğitim Müdürü Coşkun Esen gereken tedbirlerin alındığını, velilerin endişeye kapılmamaları gerektiğini söyledi. 

Okula uyum eğitimi alacak olan mini mini birler tüm yurtta olduğu gibi Kütahya'da da dersbaşı yaptı. Okula anne-babalarıyla gelen ve heyecanın üst seviyede olduğu gözlenen minikler, okulun ilk haftasında oyun, müzik, resim gibi etkinlikler yapacaklar, okulu ve arkadaşlarını tanıyacaklar. Birinci haftadan sonra çocukların uyumuna göre, annelerin eşlik etmesine son verilebilecek. 

Kütahya'da bulunan Abdurrahmanpaşa İlköğretim Okulunda dersbaşı yapan minikler için sınıf belirleme kurası yapılırken okulda görevli bazı öğretmenler miniklere çeşitli hediyeler vererek onların heyecanını yatıştırmaya çalıştı. 

"KÜTAHYA'DA TÜM OKULLARDA GEREKLİ DÖNÜŞÜMLER YAPILDI" 

Kütahya İl Milli Eğitim Müdürü Coşkun Esen de "yeni eğitim-öğretim yılı için bir açıklamada bulundu. Bakanlığın 66 aylık bir çocuğun gelişimine göre eğitim ve öğretim müfredatı belirlediğini bildiren Esen, "17 Eylül'de başlayacak olan 2012-2013 eğitim öğretim yılı öncesinde 4+4+4 sistemine göre tüm okullarda düzenlemelerin yapıldığını belirtti. Esen açıklamasında şunları söyledi; "2012-2013 eğitim öğretim yılına 17 Eylül'de tüm Türkiye'de olduğu gibi Kütahya'mızda da başlıyoruz. 6287 sayılı kanun gereği ülkemizde eğitim zorunlu olarak 12 yıla çıkartılmıştır. Bu 12 yıllık zorunlu eğitim 4+4+4 olarak kademelendirilmiştir. Bu 12 yılın ilk dört yılına ilkokul, ikinci dört yılına ortaokul ve son dört yılına lise eğitimi adını vereceğiz. Dolayısıyla geçmişte yer alan ilkokul ve ortaokul kavramları yeniden literatürümüze girmiş oldu. Zorunlu eğitimin 12 yıla çıkması ile beraber alt yapı hazırlıkları yapıldı. Kütahya'mızda da tüm okulların gerekli dönüşümlerini sağlamış durumdayız. Bazı okullar ilkokul bazı okullar ise ortaokul olarak bağımsız oluşturulduğu gibi bazı okullarımızda hem ilkokul hem ortaokul olarak ikili olarak devam edecek. Bunun dışında ilimizde derslik sorunu anlamında ciddi bir sıkıntı çekmeyeceğiz. İlkokulların dört yıla indirilmesi ile birlikte ilimizde oluşabilecek sınıf öğretmeni norm fazlası konusunda da gerekli adımları attık. Bazı okullarda derslik başına düşen öğrenci sayısı 15-20'lere kadar düşebilecek. Dolayısı ile çok rahat sınıf ortamları oluşturduk. Birçok okulumuzun depo, idareci odası ya da laboratuvar olarak kullanılan birimlerini de sınıflara dönüştürerek hem derslik başına öğrenci sayısının daha az olmasına hem de norm fazlasına çıkabilecek öğretmenlerimizi sistemin içerisinde tutmaya çalıştık." 

"OKULLARA ŞARKILARLA GİDECEĞİZ" 

Kamuoyunda çok tartışılan 66 ay konusunda bilgiler veren İl Milli Eğitim Müdürü Coşkun Esen " İlgili kanunla 66 ayını dolduran her vatandaşın çocuğu ilkokula zorunlu olarak kayıt yaptırmak zorundadır. Zaten kayıtlar sistem üzerinden otomatik olarak yapılmaktadır. Burada velinin kayıt için herhangi bir işlem yaptırmasına gerek yoktur. 60 ile 66 ay arasındaki çocuklarımızın okula devamı konusunda velilerin tercihi söz konusudur. 66 aydan sonra okula devam ettirmemeyi düşünen veliler var ise onlarda yine bakanlığımızın açıklaması doğrultusunda rapor istiyoruz. Okullarımız bir çocuk psikiyatristi uzmanından ya da çocuk hastalıkları uzmanından alınmış ama mutlaka devlet hastanesi yada eğitim ve araştırma hastanelerinden alınmış bir rapor olması kaydı ile kayıtları yönetmeliğimiz gereği bir yıl ertelenebiliyor. Veli bunu hem isteyecek hem de bir rapor alması halinde çocuğunun bir yıl anasınıfına devamını isteyebilecek. Ama rapor almayan tüm 66 ayını doldurmuş çocuklarımız okula devam ile mükelleftir. Bu konuda ben velilerimizi duyarlı olmaya çağırıyorum. Ülkemizde yer yer bu konuda çeşitli spekülasyonlar yapılıyor. Bu spekülasyonların ben bilimsel tartışmalardan uzak olduğunu düşünüyorum. Eğitim konusu tamamen bilimsel olarak tartışılması, çocukların pedagojik olarak gelişimleri göz önünde bulundurularak karar verilmesi gereken bir konudur. ve bakanlığımız tarafından bu alt yapı çalışmaları yapılarak zaten bu yönde bir kanun çıkartılmıştır. Bakanlığımız talip terbiye kurulu başkanlığı tarafından birinci sınıfa başlayan çocuklarımızın müfredatı noktasında çok hassas bir çalışma yapılıyor. Birinci sınıflara özgü birinci sınıfta oryantasyon adı altında hem öğrenciye hem de öğretmeni yönlendirecek rehber kitaplar basıldı ve ilimizde ki tüm okullara bunların dağıtımını yaptık. Dolayısı ile 66 aydan dolayı herhangi bir kaygı duymamıza gerek yok. Çocukların tamamen psikolojik ve pedagojik gelişimlerine paralel bir eğitim sürecinden geçecekler. 

Geçen yıl benchmarking toplantısında sayın valimiz ile aldığımız karar ile öğrencileri evlerinden alıp şarkılar eşliğinde okullara getiriyoruz" dedi. - KÜTAHYA

0 yorum:

Yorum Gönder