DPÜ'de Doktor Sayısı 4 Kat Arttı

| 0 yorum

Dumlupınar Üniversitesi (DPÜ) Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Osman Genç, geçen yılın mart ayında 10 olan öğretim üyesi doktor sayısının, Rektör Prof. Dr. Ahmet Karaaslan, üniversite yönetimiyle Dekanlığın çaba ve fedakarlıklarıyla 50'ye yükselerek 1,5 yılda 4 kat arttığını bildirdi. 

Prof. Dr. Genç, yaptığı yazılı açıklamada, geçen yılın mart ayında 4 doçent ve 6 yardımcı doçentin görev yaptığı Tıp Fakültesi'ne geçen ay bir profesör, 6 doçent, 28 yardımcı doçent, 4 öğretim görevlisi, iki araştırma görevlisi olmak üzere 31 akademisyenin daha kazandırıldığını, bu ay 9 uzman akademik personelin de katılmasıyla öğretim üyesi doktor sayısının 50'ye çıkacağını belirtti. 

Fakültede önceki yıllarda yaşanan kadro sorununun geride kaldığı bilgisini veren Prof. Dr. Genç, şunları kaydetti: 

"Sağlık Bakanlığı ile yapılan protokolle yeni bir yapılanmaya gidildi. Bu protokolle süreli olarak Evliya Çelebi Devlet Hastanesi, DPÜ Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ne dönüştürüldü. Geçmiş dönemlerde üniversitemizde yaşanan kadro sorunu nedeniyle birçok öğretim üyemiz üniversitemizden ayrılmıştı. Öğretim üyesi doktorlarımız, döner sermaye imkanlarından yararlanamıyordu. Daha önce üniversitemizden ayrılmalar olmasına rağmen bu protokol sonrası Tıp Fakültemiz kadrolarında artış başladı ve birçok öğretim üyesi doktorumuz üniversitemizde görev almak için müracaata bulundu. Geçen yılın mart ayında 10 olan öğretim üyesi doktor sayımız, Rektörümüz Prof. Dr. Ahmet Karaaslan, üniversite yönetimimiz, Dekanlığımızın çaba ve fedakarlıklarıyla 50'ye çıktı. Öğretim üyesi doktor sayımız 1,5 yılda 4 kat arttı. Bu, takdir edilmesi gereken büyük bir başarıdır. Bu sayı her geçen gün artacaktır. Tıp Fakültemizde göreve başlayan yeni öğretim üyesi doktorlarımız, Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde sağlık hizmeti sunmaya başladı." 

Prof. Dr. Genç, geçen haziran ayında temeli atılan Tıp Fakültesi Dekanlık ve Morfoloji binasının bir yıl içinde tamamlanarak hizmet alınacağını duyurdu. 

-MHP'den dokunulmazlığın yeniden düzenlenmesi için imza kampanyası 

MHP Kütahya Merkez İlçe Başkanı Metin Belek, milletvekili dokunulmazlığının yeniden düzenlenmesi amacıyla imza kampanyası düzenledi. 

Belek, yaptığı yazılı açıklamada, teröristle kucaklaşan, onları öven ve onlara destek veren milletvekillerinin dokunulmazlığının derhal kaldırılarak somut adımlar atılması gerektiğini bildirdi. 

Teröristle kucaklaşan BDP milletvekillerinin dokunulmazlıklarının iptal edilerek yargılanmalarının önündeki yasal engellerin ortadan kaldırılmasını ve onların cezalandırılmasını istediklerini belirten Belek, bu amaçla MHP Genel Merkezi'nce hazırlanan yasal düzenleme önerisinin TBMM'de grubu bulunan AK Parti ve CHP'ye gönderildiğini ifade etti. 

Belek, konuyla ilgili kamuoyu oluşturularak gerekli toplumsal tepki ve talebin TBMM'ye gönderilmesi amacıyla 8 Eylül Cumartesi günü saat 14.00 ile 10 Eylül Pazartesi günü saat 22.00 arasında Cumhuriyet Caddesi Avcılar İş Merkezi önünde imza kampanyası yapılacağını duyurdu.

-Tataristan Cumhuriyeti heyetinin ziyaretleri 

(Fotoğraflı) 

Bu yıl 38'incisi düzenlenen "Kütahya El Sanatları Fuarı"na katılmak üzere Kütahya'ya gelen Tataristan Cumhuriyeti heyeti, Valilik, Belediye Başkanlığı ve Dumlupınar Üniversitesi (DPÜ) Rektörlüğü'nü ziyaret etti. 

Tataristan Cumhuriyeti Bavlı Belediyesi İcra Komitesi Başkanı Birinci Yardımcısı Rinat Hamidullin, Belediye Meclisi İdaresi Başkanı İlyas Guzairov ve Çocuk Sanat Okulu Ekstra Eğitim Kuruluşu Müdürü Zülfiya Tagirova'dan oluşan heyet, Vali Vekili Metin Selçuk, Belediye Başkanı Mustafa İça ve DPÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Kan Erarslan'ı makamlarında ziyaret ederek, bir süre görüştü. 

Heyet, Selçuk, İça ve Prof. Dr. Karaaslan'dan Kütahya'daki sosyal, kültürel ve ekonomik durumlar hakkında görüşerek, Tataristan Cumhuriyeti ile ilgili bilgi paylaşımında bulundu. 

Ziyaretlerde, karşılıklı hediyeler verildi. 

0 yorum:

Yorum Gönder