İğne Oyasını Öğrenmek İçin Japonya'dan Türkiye'ye Geldi

| 0 yorum
Japonya'da yaşayan ve iğne oyasına ilgi duyarak Türkiye'ye gelen hemşire Kanako Sasaki, Kütahya'da bir hafta süresince katıldığı kursta iğne oyası işlemeyi öğrendi. 

Kütahya'da, Belediye Kültür Sarayı'ndaki el sanatları yıl sonu sergisini gezen Sasaki, gazetecilere yaptığı açıklamada, ülkesinde, Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın yayımladığı geleneksel Türk el sanatlarına ilişkin kitabı görerek, iğne oyası eserlerin fotoğraflarından etkilendiğini bildirdi. 

İğne oyası işlemeyi öğrenmek için Türkiye'ye geldiğini ve bu sanatın yaşatıldığı illerden Kütahya'da kursa katıldığını belirten Sasaki, şöyle devam etti: 

"Japonya'da elime geçen kitapta, iğne oyası fotoğraflarının yanında 

'Kütahya' yazıyordu. Bundan dolayı Kütahya'ya geldim. Halk Eğitim Merkezi ve belediyenin usta öğreticilerinden iğne oyası işlemeyi öğrenmeye çalıştım. Burada bir hafta süresince öğrendiğim bilgilerden gül motifli el işlemeleri yaptım. Türkçe'yi Japonya'daki bir kursta öğrenmiştim. Türkiye'de hiç zorlanmadım. Bana yardım eden usta öğreticilere çok teşekkür ederim." 

Sasaki, çeşitli illerde iğne oyasıyla ilgili araştırmalar yaptıktan sonra ülkesine döneceğini sözlerine ekledi. 

0 yorum:

Yorum Gönder