Kütahya'daki Şeb-i Arus Töreni, Katılımcıları Mest Etti

| 0 yorum

Mevlana'nın 738'inci ölüm yıldönümü münasebetiyle Kütahya'da düzenlenen Şeb-i Arus töreni, geniş bir katılımla gerçekleşti.
Dumlupınar Kapalı Spor Salonunda Eğitim Gönüllüleri Derneği tarafından tarafından organize edilen programa, Kütahya Valisi Kenan çiftçi, Belediye Başkanı Mustafa İça, Cumhuriyet Başsavcısı Hüseyin Çınar, DPÜ Rektörü Ahmet Karaaslan ve 2 bin 500'e yakın Kütahyalı katıldı.
Etkinlik, tarihçi yazar Talha Uğurluel'in Mevlana Hazretlerinin hayatını anlatan sinavizyon gösterisiyle başladı. Yaklaşık 1 saat süren anlatım sonrası sahye çıkan semazenler, izleyenleri mest etti.
Gecede konuşan Eğitim Gönüllüleri Derneği Başkanı Ramazan Zeybek, Şeb-i Arus'un düğün gecesi anlamına geldiğini belirterek, "Mevlana Celaleddin Rumi kendi ölümüne Rabbine duyduğu aşktan dolayı sevgiliye kavuşma, yani düğün gecesi demiştir. Hz. Mevlana Allah'ı öylesine sevmiştir ki, onun aşkı Allah aşkıdır. Bizim Allah'a olan ibadetimiz, muhabbetimiz, sevgimiz, cennet sevgisi için değil;cehennem korkusu için değildir" şeklinde konuştu.
Gecede yazar Talha Uğurluel'e Belediye Başkanı Mustafa İça tarafından günün anısına çini tabak takdim edildi.
Bu arada, Konuralp İlköğretim Okulu Müdürü İsmail Gülen'e de, başarılarından dolayı Vali Kenan çiftçi tarafından teşekkür plaketi verildi.

0 yorum:

Yorum Gönder